[EN/ES] [Doubt thread] PvP Tournament - Tralalalita's organization

• You can write in English and Spanish in this thread.

We will reply in your language or add a translation later.

(EN) Frequently asked questions:

Why can we ban SPs?

After thinking about it, it is the best way you have options and variety during the tournament.

Why do we have that level division?

This is the third time we host this event (In the ES community) and we have noticed that there isn't enough players in the lower categories or they disappear once the event starts, which only causes delays and issues with the event in general. Because of that, we decided to remove the lower categories and only have the +60 and -59 (Hero) categories.

Can I change my SPs after registering?

You can change your SP by posting again in the inscription thread and quoting your previous post (Please don't edit the previous post!) but only while inscriptions are open. Once closed, you won't be allowed to change it anymore.

Do I have to notify about nickname changes during the tournament?

Yes, you have to. You can do it by creating a new post in the inscriptions thread.

How do I know who I will be facing in the group phase?

All matches will be posted in the event main thread. After that, you will have to contact your opponents.

What happens if I'm not available to do the match?

In the group and knockout stage, you will have 5 days to finish your encounters. In case you can't do it, you will have to contact to the event organizer and we will check your case and make a decision about it.

It is mandatory to record the match and upload it to a platform such as YouTube in hidden mode and send a link to the video via Discord to Tralalalita#4891

If you won't be available during all the event, please notify about it, so we can find a solution or remove you from the tournament, so we won't bother other players.

Please remember that you have to do at least 20% of your encounters during the first two weeks of the event, otherwise you will be removed from the tournament.

What should I do if I suspect someone is cheating in the event?

In that case, you can report it to the Nostale ES team (Game Admin Aritzel , Board Admin Steffie , Community Manager Daveius ), so they can check and verify if there's someone breaking the event rules.

Any other doubt about the tournament can be posted in this thread. The event organizer (Tralalalita) will answer your questions (Or the ES team, if it is necessary)

---------------------------------------------------------------

(ES) Preguntas frecuentes:

¿Por qué los baneos de sps de esta forma?

Después de meditarlo, es la mejor forma de que los participantes tengáis opciones para poder desenvolveros a lo largo del torneo.

¿Por qué esas divisiones de niveles?

Siendo este ya el tercer año de este tipo de torneos, se ha podido ver una clara ausencia de participantes que hacen que la función del torneo no sea la buscada (enfrentarse muchos, todos contra todos), junto a la baja participación después, hace que este año se hayan suprimido y juntado todas las categorías -59 héroe.

¿Puedo cambiar de sp una vez elegida?

Sí. Se puede cambiar de sp elegida hasta el inicio del primer combate. Esto quiere decir que, si yo elijo ir de dg al torneo, y decido cambiar a vidente, lo podré hacer antes de que se cierren las inscripciones. Una vez cerradas NO se podrá cambiar de sp durante la duración del torneo.

Para realizar el cambio se deberá notificar nuevo post en el hilo de inscripciones.

¿Si me cambio de Nick es necesario notificarlo?

Sí, deberás notificarlo en un nuevo post en el hilo de inscripciones.

¿Cómo sé contra quien tengo que luchar en la etapa de grupos?

Se colgará en el hilo principal del torneo todos los participantes. A partir de ahí tocará buscar a vuestros rivales para ir sumando puntos.

¿Qué pasa si no puedo combatir?

Tanto en fase de grupos y de cuadros, se dejarán 5 días en los que celebrar el combate. En caso de no poder celebrarse, se reportará a la Administración del torneo y estos tomarán la decisión oportuna.

Será obligatorio grabar el combate y subirlo a una plataforma como YouTube en modo oculto y pasarlo vía discord a Tralalalita#4891

Si la incapacidad va a ser total durante el torneo, por favor avisad para proceder a buscar una solución, ya sea intentando buscar un aplazo de los combates o el salir del torneo para evitar entorpecer al resto de participantes.

Recordar que si en las dos primeras semanas no se han hecho al menos el 20% de los combates totales se procederá a la eliminación sin aviso.

¿Qué pasa si tengo sospecha de que alguien ha hecho trampa?

En este caso, se deberá de reportar al Team para que ellos verifiquen si se ha hecho trampa o no.

Cualquier otra duda sobre el Torneo podrá plantearse en el presente hilo. Las dudas serán respondidas por el organizador del evento y/o por el equipo, de ser necesario.

I solemnly swear that I am up to no good.

• si me registro como c47, ¿puedo participar si llego al nivel 58? el administrador no respondería a esto

Si, te puedes registrar siendo c47 y levear hasta el c58 inclusive c59. Esto está permitido hasta que no superes el nivel de la categoría. Como solo hay dos...es sencillo, si no eres +60 no tendrás ningún problema con la categoría :)

• Shouldn't the Top1 and Top2 places be receiving different titles from each other for their rewards? This way it seems like the top3 reward title is the most unique one..

Makes me wanna lose on purpose for the third title

• Shouldn't the Top1 and Top2 places be receiving different titles from each other for their rewards? This way it seems like the top3 reward title is the most unique one..

Makes me wanna lose on purpose for the third title

Let´s go for 3rd place title, we are gonna be unique in the sv, not like those 1st and 2nd of both modes. There will be 6 titles of those, and only 3 of the 3rd place. We are gonna look awesome $.$
    .

The post was edited 1 time, last by Flask ().

• CuteBabyGirl   Flask The tournament organization thread is only for Tralalalita and team members to make announcements regarding the event. Your posts were moved to this thread.

Regarding your question, the 2nd place only receives the title while the 1st place will have the title and one non-capturable pet as a prize, so there is a difference between both positions.

I solemnly swear that I am up to no good.

• CuteBabyGirl   Flask The tournament organization thread is only for Tralalalita and team members to make announcements regarding the event. Your posts were moved to this thread.

Regarding your question, the 2nd place only receives the title while the 1st place will have the title and one non-capturable pet as a prize, so there is a difference between both positions.

There is a difference in this matter however I believe there should be a different title for these two positions as title is the most attractive part and reward of this event since both are just cosmetics and the pet cannot even brought with you due to the lack of bonus stats.( not worth ) This only makes the top3 spots more attractive and unique due to the amount of titles that will be given away.

This is just my opinion and suggestion though. I am very happy for both Tralalalita and GMs for organizing such an event for us :love::*